اصفهانی، نوشین، اسدی، حسن (1388). جهانگردی ورزشی، چاپ اول، تهران: انتشارات حتمی.
حیدری، رحیم (1389). مبانی برنامهریزی صنعتگردشگری، چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.
خسروی مهر، حمیده، قدیری معصوم، مجتبی، رضوانی، محمدرضا (1395). ارائه راهبردهای توسعه گردشگری ورزشی، مطالعه موردی شهرستان مینودشت. نشریه پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال پنجم، 3(19): 115-105.
رهبری، سمیه، گوردزی، ابوالفضل(1396). عنوان بررسی و اولویتبندی جاذبههای گردشگری ورزشی استان اصفهان، نشریه مدیریت شهری، دوره 4، شماره 2: 98-81.
زیتونلی، عبدالحمید؛ زیتونلی، سخیده (1391). شناسایی قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای گردشگری ورزشی استان گلستان، نشریه پژوهش در مدیریت ورزشی، سال اول، شماره 2 : 107-87.
زیتونلی، عبدالحمید (1386). شناسایی توانمندی های گردشگری ورزشی استان گلستان. پایان نامه کارشناسی ارشد، تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه پیام نور تهران، 1 -92.
فلاحی، احمد، حسنی، احسان، کروبی، مهدی(1392). در تحقیق خود با عنوان بررسی جاذبه های طبیعی مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی استان کردستان. نشریه مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 17: 174-159.
کارکن، لیلا، زیتونلی، عبدلحمید، اسدی، حسن (1392). تأثیر رویداد ورزشی اسب دوانی بر توسعه گردشگری ورزشی استان گلستان. نشریه رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، سال اول، شماره 2: 17-9.
کاظمی، مهدی (1385). مدیریت گردشگری، چاپ اول، انتشارات سمت.
Chalip, L., & Costa, C. (2006). Building sport event tourism into the destination brand: Foundations for a general theory. In H. Gibson (Ed.), Sport tourism: Concepts and theories ,London: Routledge (pp. 86-105).
Cho, M. (2004). The strength of motivation and physical activity level during leisure time among youth in South Korea. Youth and Society,35: 480–494.
Emery.P (2010). past,present,future major sport event management practice: the practitioner perspective. Sport management review 13,158-170. Journal homepage: www.elsevier.com/locate/smrgames"vol.12.pp.5-23.
Higam. J & Hinch. T. (2006). “Sport and Tourism Reserch: A Geographic Approach”. Journal of Sport & Tourism.vol.11 , N. 1: 31-49 .
Higham, J.E.S. (2006). Sport tourism as an attraction for managing seasonality. In H. Gibson (Ed.), Sport tourism: Concepts and theories: 106–130. Oxon: Routledge.Journal of Sport & Tourism 47.
Icoz,O .; Gunlu, E.; & Oter,Z. Sport tourism destinations as brand and factors affecting destination choices of soccer teams. 5th International congress on Business, economic and Management. 2010; Turkey; Yasar University Izmir.
Scowsill, David,. (2017). , Travel & Tourism Economic Imact 2017,
World Travel & Tourism Council : 1-14.[
link]
Solberg.H.& Preuss.H (2007). Major sport events and long-term tourism impacts.Journal of sport Management.
Sorrentino. A. (2013). The Role Of Mega Sport Events In Destination Marketing Strategies: An Intergrand Approach Between Demand And Supply-Side Perspectives. Department of Management Studies, University of Naples “Parthenope”. 22th EDAMBA Summer School.
Van der Zee, Egbert. (2011). Image improvement as a tangible legacy of Hallmark events, the case of the 2010 World Cup in South Africa, Research Master Human Geography and planning Faculty of Geosciences: 1-123.[
link]
UNWTO. (2017).
World Tourism Organization, Annual report:1-80. (
Link).
Yamaguchi, Y.(2002). Sport tourism,sport volunteer and sport for all. Journal of Asian sport for All, .1, pp.29-36.
Yates, Bob (2006). Sport Tourism Planning Template. Canadian Sport Tourism. Alliance and the Ontario Ministry of Tourism and Recreation: 1-39.[
link]